Najnowsze artykuły

Odchudzanie na trampolinie

Trampolina może służyć nie tylko jako rozrywka czy urządzenie do treningu profesjonalnych sportowców, ale także jako środek do pozbycia się nadwagi...

Czytaj Więcej

Korzyści z treningu na bieżni

Korzyści z biegania na bieżni są takie same jak z biegania na świeżym powietrzu. To trening układu sercowo-naczyniowego, rozwój wytrzymałości, wzmocnienie organizmu i odporności, łagodzenie stresu, utrata nadwagi.

Zalety bieżni

Główne zalety bieżni to umiejętność utrzymywania tego samego tempa przez wybrany czas. Idealna jest zatem do treningów tempowych. Możliwość biegania po równej nawierzchni z amortyzacją. Możliwość trenowania zjazdów w przypadku braku zjeżdżalni na ulicy. Na bieżni łatwiej jest liczyć kadencję, trenować oddech, kontrolować technikę i ręcznie liczyć puls. Bieżnia mechaniczna Istnieją bieżnie konwencjonalne (mechaniczne) i magnetyczne. W obu przypadkach tor działa bez napędu elektrycznego i porusza się dzięki wysiłkowi sportowca. Modele z magnetycznym mechanizmem ładującym mają płynniejszą jazdę. W przypadku zwykłych płótno czasami porusza się szarpnięciami. Ten typ bieżni jest zbliżony do warunków zewnętrznych. Prędkość ustawia sam sportowiec - nie ma potrzeby interakcji z monitorem, co jest bardzo pomocne przy biegach interwałowych. Kolejny plus - takie tory nie wymagają zasilania. Jednak ta opcja nie jest odpowiednia dla biegaczy ze słabymi nogami, osób z żylakami i zmianami chorobowymi.

Bieżnia elektryczna

Napędzana jest silnikiem elektrycznym i pracuje z parametrami ustawionymi na monitorze. Pozwala kontrolować i utrzymywać tempo, wybierać zaprogramowany program, regulować kąt nachylenia. Istnieją czujniki tętna, czasami wbudowane multimedia. Jeśli chodzi o minusy, to jeśli program nie działa w odstępach czasu, będziesz musiał ręcznie przełączać prędkości, co może być niewygodne. Składane i kompaktowe bieżnie Idealne do użytku domowego. Są mniej hałaśliwe, ważą mniej i zajmują bardzo mało miejsca. Istnieją modele bez poręczy, a nawet o grubości książki. Taką ścieżkę można schować pod łóżkiem, włożyć do szafy. Jednak wady też są oczywiste - ograniczona ilość programów, nie każda ma kąt pochylenia, monitory najczęściej mają minimalny zestaw wskaźników (prędkość, czas, dystans), a prędkości na takich torach są bardzo niskie - niektóre nie rozwijają tempa powyżej 6-8 km / h co czyni ich bardziej trenerem chodzenia. Profesjonalne bieżnie Ten typ został zaprojektowany na siłownię. Są wykonane z materiałów o dużej wytrzymałości, mają wysoką odporność na zużycie i są wypełnione wyrafinowanymi programami i multimediami.

Kryteria wyboru bieżni

Oszacuj rozmiar i wagę bieżni. Umieść bieżnię w pokoju w swojej głowie. Weź taśmę i zmierz wolny obszar. Wszystkie bieżnie mają panele kontrolne, ale musisz określić, jak zaawansowana ma być bieżnia. Zastanów się, ile osób i jak często będzie korzystać z bieżni, jak duży ciężar musi udźwignąć. To jest kryterium wyboru jakości wykonania, materiałów i obciążenia. Po określeniu parametrów produktu zacznij wybierać bieżnię pod kątem jej elementów technicznych - to klucz do osiągnięcia celów treningowych biegowych.

Chodzi tu o:

• Charakterystyka pasa do biegania - szerokość i długość.

• Maksymalna prędkość i moc silnika.

• Kąty pochylenia.

• Amortyzacja i stabilność.

• Charakterystyka części i materiałów wewnętrznych.

• Programy zainstalowane fabrycznie.